Vi ser også, at mange nyuddannede førstegangsansatte skal lære, hvordan de tilrettelægger deres arbejdsdag og ex.administrere deres kalendere.
Nogle tror fejlagtigt, at de kan holde møder fra kl 9-10, kl 10-11, kl 11-12 osv. Men det duer ikke. Man er nødt til at have pauser ind imellem. Pauser til uplanlagte opgaver, pauser til refleksion, men også fordi ens arbejde sjældent udelukkende er at gå til møder.
Man kan sige, at det der oftest går fløjten, når arbejdspresset bliver for højt, er læring, kompetenceudvikling, nyudvikling og nyorientering.
Der bliver talt en del om, at vi i fremtiden ikke skal arbejde hårdere, men vi skal arbejde smartere. Men hvis vi skal arbejde smartere, så skal vi også blive klogere. Faktum er desværre bare, at mange arbejdspladser p.g.a. arbejds- og tidspres ikke afsætter tid til, at medarbejderne kan arbejde mere klogt.
Vil du gerne høre mere om, hvordan vi hjælper frivillige organisationer med at forebygge og håndtere rolleuklarhed og tidspres, så kontakt Frederik Boll