Målrettet rekruttering er nødvendig, hvis du skal fortsætte med at tiltrække flere frivillige til din organisation.
Alt for ofte ser vi, at organisationer uden at tænke videre over det, laver opslag på frivilligjob.dk, sætter plakater op og deler flyers ud, uden først at have gjort sig overvejelser om, hvem deres målgruppe egentlig er. Og hvor den er.
Hvis du skal fortsætte med at rekruttere frivillige til at erstatte dem, der naturligt forlader din organisation og samtidig rekruttere flere frivillige, så din organisation kan fortsætte og gerne lave mere af det gode arbejde, den er sat i verden for at gøre, så er det afgørende at sætte fokus på rekrutteringsstrategien.
Hvis du skal have succes med din rekruttering, skal du kende din målgruppe rigtigt godt, vide hvem de er, hvad de læser, og hvor de køber ind. Bruger de tid på internettet, og hvor, eller skal du finde dem på deres arbejdspladser eller et helt andet sted?
Vi har flere gange i Ingerfair udbudt skræddersyet rekruttering – både i SIND, Røde Kors, Dansk Handicapforbund og CP Danmark. Her taler vi ind i deres virkelighed, om det er et boligselskab til deres beboere, eller en større organisation, der søger mere bredt. Alt dette tager afsæt i vores fagbog; Rekruttering af frivillige.